A kezdetek – Bread & Breakfast Cambridge-ben

Mivel nagyjából a ‘semmibe’ jöttünk ki Cambridge-be (leszámítva, hogy Attila munkahelye fix volt, nem volt lakásunk), az első 10 éjszakát egy családias panzióban töltöttük. Árérték arányban ez tűnt a legjobbnak a cambridge-i ‘bread & breakfast’-ök közül internetes értékelések, fórumok alapján.

Nem csalódtunk, másoknak is szívesen ajánlom a Worth House nevű panziót (egy olasz-angol házaspár vezeti).

Panzió / B&B szempontok

Központi fekvés

Viszonylag közel legyen a cambridge-i b&b panzió a központhoz, hogy tudjunk könnyen ügyintézni (bank, telefon, internet, stb.). Nos, a Worth House kb. 15-20 perc séta a központhoz. Plusz jó buszközlekedés is van a belvárosba és tovább, vész esetén a cambridge-i Addenbrooke’s kórházhoz ( a 2-es busz végigmegy a Chesterton Road-on, ahol a panzió van, aztán délnek fordul és nyugatról bemegy a bevárosba, a Magdalene Streeten átkelve a Cam folyón, amiről Cambridge is a nevét kapta)

Itt annyit még (zárójelben), hogy bár a buszközlekedés viszonlyag jó Cambridge-ben, azért 15 percet nem érdemes várakozni, ha 15 perc alatt ott is van gyalog az ember. Másrészt viszont én 7 hónapos nagy pocakkal biciklire már nem pattantam, pedig a bickli a legjobb választás Cambridge-ben – erről később. Autót sem béreltünk, elég volt gyalog hozzászokni az angolos másik oldali közlekedéshez, nemhogy autóval bénázzunk.

Jó ár

Persze a ‘jó ár’ Cambridge-ben, ahogy általában Angliában nem annyira olcsó (értsd: drága)  – ha nem a vasúti sínek melletti panziót, vagy youth hostelt keresünk, hanem egy olcsóbb reggelizős panziót, akkor a mostani árak olyan 65 fonttól kezdődnek (jelenleg az angol font kb. 300 Ft, úgyhogy kettőnkre kb. 20.000Ft-ot fizettünk egy ‘en suite family room’ fürdőszobás szobáért és reggeliért / éjszaka). Ha huszonéves hátizsákos fiatalok lettünk volna, akkor kb. az egyharmadáért is megúszhattuk volna, de a harmincas években már nem akkora a kalandvágy az emberben (legalábbis nem nagy pocakkal…). A hotelek ennél is drágábbak, általában, most a 2010-es állás szerint, 80 fonttnál kezdődik egy olcsóbb hotelszoba.

Jó vélemények

Kit érdekel a jó fekvés és jó ár, ha az eddigi utazók szerint az egész panzió inkább egy Charles Dickens senyvedés regényjelenetbe való? Ha szállást keresek, akkor általában a TripAdvisor nevű oldalt szoktam használni, és persze a google keresés (‘worth house cambridge uk’) is megjelenít egy rakat véleményt, fotót a kiválasztott szállásról. A Worth House a helyi panziók közül egyértelműen a legjobb visszajelzéseket kapta (nem utolsósorban azért is, mert a házigazda házaspár tényleg igyekszik minden turistának maximálisan segíteni, egyéni kéréseknek megfelelni. Ott lenni, ha kell a segítség, de nem ott lenni, ha nem kell.)

Reggeli – kaja

A reggeli korrekt: rántotta, kolbászka mellett van egy sor gabonapehely, sajt, lekvár, csomagolt péksüti és muffin, friss alma, banán, stb. – mindenki talál az ízlésének megfelelő dolgot. Persze nem hotel a színvonal, nincs frissen sült illatozó házisüti vagy frissen csavart narancslé, de azt egy panziótól nem is lehet elvárni.

A reggelin kívül, minden szobában van kávés/teás csésze, vízforraló, néhány csomagolt keksz, nescafe és tea).

Szintén előny, hogy a Worth House B&B-től egy percre gyalog volt egy sarki Spar üzlet, ahol a vacsinkat is meg tudtuk venni, ezzel is némileg spórolva.

Tisztaság – Kényelem

A szoba tiszta volt, minden nap megigazgatták az ágyunkat (valamiért nagyon divat itt a lepedőt betűrni az ágydeszka alá, mintha egy óriás hálózsákban kéne aludni – aztán esténként az ember megküzd a szabad lepedőért, hogy legyen elég lábhely), és kitakarították a fürőszobát.

Az ágy kényelmes, a matrac nem volt leharcolva, az ágy nekünk két langalétának is elég volt. Ja, volt egy tv (benne a film4 nevű filmcsatorna, ahol minden este valami nemrég lejárt mozifilm ment – akkor épp a Full Monty, a Gattaca, mostanában az Xmen sorozatot adták, szóval nem gagyi a csatorna, és az egész napi caplatás után jó volt leeresztésnek mozizni). Hajszárító is volt, törcsi szappan, kis sampon is.

Wifi

Wifi volt az egész házban, a szobában is, gond nélkül. Az iphone néha gyengén vette az adást, de egyébként rendben volt az internet.

Egyéb

Hát kb. ennyit vettünk figyelembe – ami még pluszban jó volt, hogy szerencsére a többi lakót nem hallottuk éjszakánként, az utcáról sem szűrődött be dajdanozás, vagy egyéb zaj (napközben viszonylag forgalmas a kétsávos autóút, de éjszaka nyugi van). Kb. 24-25 fok volt a panzió beltéri hőmérséklete, még éjszaka is, ami nekünk meleg volt.

Amin túltettük magunk

Látva a panzió jó értékelését, valahogy túltettük magunk az extra fapados honlapon és azon is, hogy ‘rendes’ online fizetési mód nem volt – végül telefonon adtuk meg a banki adatainkat (még csak paypal-lel sem lehetett fizetni).  Na ezen lenne/ lett volna mit fejleszteni.

A 10 panziós éjszaka éppen ki volt centizve – pont ennyi időbe telt, amíg sikerült egy állandó bérlakást szerezni, és oda a 11. nap átcihelődni – mivel frissen jöttünk Magyarországról elképesztően komplikált volt ennyi időn belül egy jó lakást találni (legalábbis nekünk). Másrészről viszont napi 20.000Ft-okat nem akartunk még a panzióra áldozni. Erről külön írok.