Újabb altatási kísérlet – egész éjszakás alvás?

Nem mintha ez rendkívüli lenne, de ma (is) úgy rendesen ki voltam purcanva – 2.5 órát aludtam éjjel, aztán nappal még valami félórácskát.

Pizsamában

Pizsamában - rózsaszín tintákról álmodom

Azt a merész húzást tettem, hogy kihagytuk az éjféli etetést (szopi plusz 65ml táp), plusz az éjféli ekcémás kenegetést (amiért az egész éjszakai haddelhadd volt), és hajnali 3-ra felhúztam az órát (persze ettől én még fél1-kor aludtam el).

3-kor mentem be a babaszobába. Dudu épp aludt, rám felébredt, felpattantak a szemei, megjelent két bimbó jel a szemében [szinte hallani lehetett a félkarú rablót], majd kiitta – farkaséhesen – mindkét cicit teljesen mondjuk úgy 4:15-ig Aztán azt hittem, hogy na most aztán hiperaktív lesz ennyi alvás után, de nem. A szokásos hajnali büfiztetés és egyéb széljegyzetek, nagydolgok (ma rendkívüli módon két csomag is volt!) után, megint elaludt, majd 6:35-kor kelt (ekkor jött a második csomag). Aztán Attus átvette 7 és 8 között a kispárducot, és megetette táppal. 8 után valamivel elaludt mint a kisangyal 9:46-ig, aztán itt kisebb filmszakadás, szerintem visszabóbiskoltam negyedórát, ő meg elnézegette a fákat kint és emelgette a lábát (büfiznie kellett). 1o-kor kikecmeregtünk, táp jött volna, de nem kérte. Visszamentünk szopizni (ahol megbizonyosodhatott róla, hogy bizony a táppal most jobban jár). Aztán 11 és 11:45 között megint aludt (Ms Mormota), utána nagy zabát csaptunk, kezdtük egy kis kézi mancsolással (zöldbabot csócsált), aztán itt elült a lendület, úgyhogy gyorsan lereszeltem egy almát, ami el is fogyott (bár nem volt olyan édes, szóval ez is szép teljesítmény volt). Aztán nyűglődés jött, gondoltam álmos. Bementünk szopizni, aludni, de jó félórás nyűglődés után leesett, hogy ez már nem büfis vigyorgás, hanem éhes. És akkor még jött táp. Szóval 11:45 és 13:15 között úgy elvoltunk evéssel, emésztéssel foglalva.

A hasra tevés – játszás most nem jött igazán össze, mert megint az volt a program, hogy a csuklóját dörzsöli és nem játszik. Háton már nem volt jó fekve játszani, ülve-kipárnázva szintén nem volt jó. Rajtam jó volt… :) Az ebéd nekem így kb kimaradt (megettem néhány hagymakarikát, de mást nem sikerült vadászni a hűtőben), és akkor inkább elmentünk sétálni. Akármilyen készen vagyok is, egy séta a friss levegőn, emberek arca, nagyon kell. Itt 2 és 3 között megint aludt. Gondoltam magamban, szuper, legalább picit későbbre tolódik az esti alvás és az apja is látja este El Duderinót. De nem. 4-kor nyűglődés. Épphogy sikerült megfürdetni aranyosan (szigorúan langyos vízben – kb. 33 fokos az ekcémás negyedórás pancsolás). Persze a kenegetés már kiabálós, veszekedős sírás keveréke volt (tök jól ki tudja fejezni magát… ), de mire a pizsama rákerült (hahaaa, bizony 4 napja pizsamában alszunk mint a nagyok!), addigra minden nagyon okés volt megint. Ééés hirtelen 5 óra lett, és elkezdte magát felkészíteni az éjszakai alvásra (ami abból áll, hogy 6-ig a cicin van, elbizergeti a cipzáram fogait, szopizik, aztán szopizgat, aztán mélyzuhanás – végre le tudtam álmában reszelni a körmeit – aztán apa megjön 6 után, vele jön a táp, és be a kiságyba – és alvás… meddig? )

Vagyis, számomra meglepő módon, Dudu úgy aludt napközben (kb. 2-3×45 percet), mint máskor. Ma mi lesz, nem tudom, de az biztos, hogy a tegnap éjjeli sok alvás ellenére is (este 6 és hajnali 3 között…) ugyanúgy kornyadozott, pedig reméltem, hogy a hosszabb alvástól kicsit élénkebb, vidámabb, forgósabb, fordulósabb lesz napközben. Ilyenkor az is eszembe jut, hogy nem jó minőségű a tejem (???). Csak vitamint meg nem merek adni nehogy a táppal együtt túllőjek (és itt Angliában nincs – nem jár és nincs- tiszta D vitamin csepp, csak vény nélkül kapható egy multivitamin keverék).

Nem panaszkodásból írom (tudom, hogy sok mama örülne, ha ennyit aludna a pici), csak agyalok – nagy fejtörést okoz, hogy egész nap miért csak 3 félórás intenzív szakasza van a babának, a többi meg evés félálomban, evés kanállal, büfizés, nyűglődés, ill. a hordozóból-babakocsiból bambulás és nagyon rövid játékidő. Jó, jó, tudom, hogy neki a Bámulás meg Evés óriási nagybetűs élmény, amit fel kell dolgozni, de… nem tudom. Mi van, ha az elmúlt 4 hónapi ekcéma okozta tartós kialvatlanság? És nem hagyjuk az agyát, testét szépen fejlődni? De lehet, hogy egyszerűen ilyen az alkata? Vagy a babáknak általában ennyi elég? Arra gyanakszom, hogy elvonási tünetei vannak, és szeretném tudni, hogy mennyi alvásra lenne szüksége, ha nem keltegetjük álmából (az ekcéma hidratálóval letámadva).

Miért nincs minden mamának egy jótündér dadusa, aki megerősítené vagy megcáfolná? Aki mindent lát titokban, a jót, a rosszat, a szépet a csúfat is…? Dadus hol vagy?

Épp mielőtt kiposztolhattam volna, felsírt Dúd, és megvolt a ma esti hagyományos szopi. :)

Vélemény, hozzászólás?

