Az abszolút menő babakaja

Ma délután Dudu annyit evett mint egy dundi ikerpár. Kb. egy kisebb sütőtök felét és 1.5 csirkemájat. Komolyan. (!!!) Ez az eddigi abszolút de abszolút csúcs babakaja: sült sütőtök, sült csirkemáj (olívaolajban és kicsi metélőhagymával, szigorúan só nélkül), és babahúsleves (csirkehús – farhát – zöldségekkel, só nélkül, jó sűrűre főzve 4-6 órán át, és jégkockatartóban lefagyasztva).
Alíz bendője hihetetlen. Vagy a 6 hetes növekedési ugrásnál tartunk, vagy éheztetem a gyereket, vagy kevesebb az anyatej, vagy mindez kombinálva. Én sem értem, mi történt.
Öröm volt nézni ahogy nyammogta a sütőtököt, ahogy óriásira tátotta a száját, ahogy pumpálta a májacskát. És bevallom, annyira elfogyott az ő tányérjáról a kaja, hogy a saját tányéromról adtam rendes felnőtt villával. És megeszegette ügyesen a fémvilla végéről. Aztán addig eszegette az én adagomat, hogy mégis inkább szedtem az ő tányérjára még. És az is elfogyott. Mindezt délután 4-kor teljesítettük (előtte néhány órával délután fél 1 és fél 2 között rendesen ebédelt marhahúsos babapapit az én elképzeléseim szerint. Vagy azt egy titkos Dudunak öltözött koponyányi manyó ette.).

Alíz baba eszik nagyival

Alíz baba eszik nagyival

Egyébként ma már kapott marhahúsos/almás/édeskrumplis/zöldbabos bébikaját is – boltit (organikus bigyó, moderált sikerrel, de megette 2 menetben), meg reggelire babarizst, meg tízóraira fél banánt és egy kis almát, meg hajnalban anyatejet, (estére és éjjelre fog kapni) tápot. Szóval ez volt az első olyan nap is, ahol két nagy főétkezése volt, rendes kiadós húsos-cuccos kajával. Annyira boldog vagyok, hogy bejött a mai menü. :) Meg hogy nincsen kiütése. És eddig nem emészt nehézkesen (7 hónaposan a brokkoli volt a legnehezebb menet eddig).

A kajás fotó múlt héten készült Alíz nagymamájával. Jó mama módjára ő is, ahogy én is, mindig nagyra nyitja a száját, amikor a baba szájához tartja a kanalat :)

Jellemző kicsi és mindenhol padlószőnyeges lakásunk jelenlegi állapotára, hogy Dudu első családi asztalos étkezése nem otthon volt, hanem az Eagle Pub-ban.

 

Alíz baba az Eagle Pub szalonjában az asztalfőn ül

Alíz baba az Eagle Pub szalonjában az asztalfőn ül

De hamarosan újra átvariáljuk a lakást (immáron tizedjére legalább), és akkor lesz helye velünk az asztalnál – most ugyanis a bambu székben az abc szőnyegen szoktunk enni. Egy textilpelus az előke, mivel a többi előkét mind rángatta magán, de a pelust békénhagyta. Hát így került Dudu a borbély székébe.

Dudu a Borbély vendéglőben Nagyival

Dudu a Borbély vendéglőben Nagyival

Csirkemáj Angliában

A csirkemájért már nagy nagy nagy nagy nagy honvágyam volt, mert azt hittem nem kapni Cambridge-ben, itt nem kapni a szomszédos ASDA szupermarketban (ami kb. Tesco, csak sok minden még annál is olcsóbb), nem kapni a Marks & Spencer Foods-ban (igen, van nekik kajaboltjuk is), nem kapni henteseknél (ill. ritkán és csak – több – kilós kiszerelésben), és a közeli kisebb boltokban (Tesco express, Waitrose). Persze hülye vagyok, mert a Tesco-ban, a nagyban, kapni, de eszembe sem jutott, hogy ott nézzem. Gondoltam, ha a fentiekben, és főleg az ASDA-ban, nincs, akkor a Tesóban sincs. De van. És a Sainsbury’s-ben is van (mint Líviától megtudtam). Rettentően olcsóért. Szóval welcome to csirkemáj paradise, szuper babakaja, mamakaja. Heti egy májas napot azonmód beteszek a ‘baby meal plan’-be.

Vélemény, hozzászólás?

